Kundeinfo

Hotline telefon support tider:
hverdage kl. 9.30 - 17.30 tlf. 88 38 59 08
lørdag kl. 10.00 - 15.00 tlf. 88 38 59 08
support email: info@smyks.dk

Problemer med tjekke ud fra shoppen? læs vores FAQ her.

Sådan handler du
Betalingformer
Moms Danmark / Norge / udlandet
Priser og rabatter, butik vs. webshop
Rabat og Virksomhedsrabatordning
EAN / Institutionskunder
Porto og forsendelse
Levering
Returret & fortrydelsesformular

Klagemulighed
Reklamation
Persondatapolitik
Persondatabehandling GDPR
Smyks historie

 


OBS! Vi besvarer normalt emails indenfor 24 timer på hverdage, benyt supportmail: info@smyks.dk. Har du presserende spørgsmål, er det dog som regel hurtigst at ringe til os på vores supporttlf. 88 38 59 08 i åbningstiden.
Bemærk, benyt venligst ikke So-Me beskedtjenester, Facebook, Instagram m.v. for spørgsmål tiltænkt vores kundesupport.
 

smyks.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.





 

Kontooplysninger 
reg.3001 nr. 10309395
Foreign transfers use:
IBAN: DK2430000010309395
SWIFT: DABADKKK
MobilePay tlf.nummer: 363269 (modtager Smyks ApS)
Paypal kontoadresse: info@smyks.de

 

Sådan handler du
For at foretage et køb på smyks.dk skal du igennem 5 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  4. Godkend vores forretningsbetingelser (nederst)
  5. Tjek på opsamlingssiden at alle oplysninger er korrekte og at alle felter markeret med * er udfyldt, dernæst godkend købet

 

 

Betalingsformer på Smyks.dk
Kreditkort
Smyks.dk modtager betaling via følgende kreditkort typer: Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, JCB.
Ved kreditkortbetaling vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Varer bestilt med kreditkort inden kl. 16.00 afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage, men der kan opstå undtagelser ved ekstra travlhed, udsolgte varer, eller i forbindelse med ferie. Eventuelt gebyr vil fremgå af den enkelte betalingsform ved tjek-ud fra shoppen.

Beløbet hæves først på dit kreditkort, når varerne sendes fra smyks.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet, men ved udsolgte varer kan trækkes mindre.
I nogle tilfælde, specielt ved brug af Debet kort, kan der på forhånd reserveres et beløb på dit betalingskort for at sikre at kortet er gyldigt og ikke er blevet tabt eller stjålet. Dette fremgår på din kontoudskrift som en midlertidig opkrævning på ca. 1,- kr., men betyder ikke at pengene er blevet endeligt trukket. Kontakt eventuelt din kreditkortudbyder for yderligere info.

Ved betaling med kreditkort (andre end Dankort/Visadankort) opkræves et transaktionsgebyr af en given størrelse, som vil fremgå ud for betalingsformen.

Smyks.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende, inklusive smyks.dk, ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.
 

Bankoverførsel 
Ved bankoverførsel afsendes varen først, når beløbet er overført til vores konto og transaktionen registreret. Fristen for indbetaling er 7 dage, hvorefter ordren vil blive annulleret. Husk at angive dit ordre-nummer og navn ved bankoverførsel. (OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Paypal
Du kan med Paypal betale hurtigt og nemt med diverse kreditkort. Der kræves ingen eksisterende Paypal konto for at kunne betale, men har du allerede en Paypal konto, kan beløbet eventuelt betales med midler fra denne i stedet. Bemærk at der pålægges et gebyr på 4% ved køb foretaget via Paypal hos Smyks.
Vores Paypal konto adresse: info@smyks.de

MobilePay-online
Betal gebyrfrit med Mobilepay fra Danske Bank. Betalingen er fuldt integreret i webshoppen og kommunikerer sikkert med din mobile enhed.

 

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

ViaBill køb på kredit
Rente- og Gebyrfri delbetaling op til kr. 2000,-
For lån mellem kr. 2000,- og 10.000,- dog afdrag og renter på min. 99,- pr. måned.
Du afdrager først efter du har fået varerne. Læs mere om ViaBill på trustpilot her og på ViaBiIls hjemmeside her

 

Moms, Danmark - Udlandet
Alle varer i butikken er inklusive 25% moms. Alle varer solgt i Danmark pålægges automatisk dansk moms på 25%. Priserne er dagspriser. Når du handler med Smyks.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis man handler fra et ikke-EU land eller man handler som virksomhed udenfor Danmark er man fritaget for dansk moms og har selv ansvar for at få varer fortoldet i eget land. 

Salg til Norge
Handler du som privatperson fra Norge, kan du handle moms- og toldfrit i Danmark for op til Nkr. 350,- (Dkr. 280,-) inkl. forsendelsesomkostninger, uden at skulle betale moms og told i Norge. Beregn din moms og læs mere om de norske importregler her http://www.toll.no/no/netthandel/
For forsendelse til Norge og andre lande udenfor EU, fratrækkes momsbeløbet automatisk ved tjek-ud når du vælger destinationsland.

Tax-free when ordering from outside Denmark
Ordering to destinations outside EU, Greenland and Foroyar Islands are Tax-free. The Danish 25% tax (moms) is now automatically removed from total order-amount on check-out after selecting your country, but you may be charged local tax rates in your home country on receipt.
When ordering from within the EU, but as a company, you are also free of Danish tax, just remember to choose the "Company""Firma" check field on tjeck out. Alternatively order directly from our English  www.smyks.com or German www.smyks.de webshops. 

 

Priser og rabatter, fysisk butik vs. webshop
Webshoppen og butikken på Islands Brygge fører ikke altid de samme priser og rabatter.
Vi giver i øjeblikket følgende rabatter til private både i webshop og butik (pris før porto og fratrukket eventuelle udsalgsvarer).
kr. 1400,- 10% mængderabat
kr. 4000, - 15% mængderabat
Bemærk at rabatten tillægges udover de mængderabatter man eventuelt allerede har fået på den enkelte vare og som fremgår af den enkelte vares produktside.
Bemærk, at der for erhvervskunder er en ca. 5% lavere rabatsatser i butikken end på webshoppen afhængig af varegruppe og ønsket købsmængde, til gengæld kan man i butikken købe langt de fleste perler og mange andre dele enkeltvis, hvorimod man på nettet oftest køber dem i portioner af 6 eller 10 stk.

 

Rabatordning for Virksomhedskunder og EAN-Institutionskunder

Handler du for en Virksomhed eller en institution med EAN-nummer så kan du blive oprettet som B2B- (Business to Business) kunde med særlig rabatordning hos Smyks. 
Prisreduktionen for B2B-kunder er i øjeblikket på 10% grundrabat, gældende for alle varer alt efter varegruppe. Derudover gives der følgende mængderabat.

kr. 1400,- 10% mængderabat (total rabat, grundrabat + mængderabat, ca. 20%)
kr. 4000, - 15% mængderabat (total rabat, grundrabat + mængderabat, ca. 25%)

(bemærk rabatten gælder ikke ved køb af gavekort)

For at blive oprettet som erhvervskunde bedes du oprette en ny brugerkonto her og dernæst give os besked via mail eller tlf. om at du ønsker at opgradere kontoen til B2B. Alternativt kan du sende os alle relevante virksomheds-oplysninger på email, så opretter vi en konto til dig.
Bemærk venligst, shopsystemet fratrækker ikke selv rabat før du er skriftligt eller mundtligt godkendt af Smyks. Smyks forbeholder sig retten til at tildele såvel opsige erhvervsrabataftaler med dags varsel. B2B-rabat gives normalt ikke med tilbagevirkende kraft, så kontakt os før du handler, for at få oprettet/opgraderet din konto til B2B-status. 

 

Vilkår og rabat for EAN-institutionskunder
Hvis du repræsenterer en institution med gyldigt EAN-nummer, kan du handle på kredit hos Smyks.dk ved køb for minimum kr. 400,- inkl. moms og forsendelse.
Du handler i webshoppen som normalt og ved tjek-ud vælger du "Betaling med EAN nummer" som betalingform, hvorved ordren sendes lige igennem til os. Vi afsender ordren kort efter modtagelsen og fakturerer efterfølgende gebyrfrit og digitalt direkte til institutionen med minimum 14 dages kredittid.
Bemærk at du som institution kan få 10-20% ekstra rabat, hvis du opretter et bruger-login og anmoder os om at få den opgraderet til B2B-status inden du handler. Kontakt os eventuelt for hjælp til dette på info@smyks.dk eller tlf. 88 38 59 08

 

Porto og forsendelsesgebyr
Porto udregnes på baggrund af de bestilte varers samlede vægt og volumen samt hvilken forsendelsesform der vælges.
Der tillægges porto ved tjek-ud og du har mulighed for at se hvor meget din ordre vejer, vælge hvilken forsendelsesform du ønsker, samt se hvad du skal betale i forsendelse, inden du betaler. Dette ses på siden hvor man vælger betalingsform.
Porto tillægges så vidt muligt i henhold til aktuelle priser fra Post Danmark og udregnes fra varernes samlede vægt (se eventuelt www.post.dk) dog minimum kr. 14,- (B-post) som dækker både ekspeditionsomkostninger, emballage og porto.
Kunden vælger selv ved ordreafgivelse om forsendelsen skal sendes som brev eller pakke med trackingnummer, herunder pakke til pakkeshop eller til hjemadresse. Bemærk, vælges udlevering i pakkeshop, kan der opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Vi opkræver ikke særlige ekstragebyrer, men alle forsendelser udregnes fra Maxi-brev tabellen, hvilket kan betyde at din forsendelse ikke nødvendigvis har kostet præcis det samme i porto som du har betalt.
Udenlandske forsendelser, inklusive Færøerne og Grønland sendes efter gældende takster. - du kan altid se din porto på betalingssiderne, før du endeligt godkender bestillingen.

 

Levering
Bestillinger afsendes *normalt indenfor 1-2 hverdage, dertil skal tillægges Postdanmarks omdelingstid som for Quick-brev normalt er 1-2 hverdage og for B-brev 3-12 hverdage. 
Smyks tager altid forbehold for udsolgte, delvist udsolgte eller helt udgåede varer i den allerede afgivne ordre og er ikke forpligtet til at eftersende eller hjemskaffe det eventuelt manglende i ordren. Manglende varer nedskrives tilsvarende i prisen inden ekspedition af ordren, således at der kun betales for de leverede varer.
Smyks.dk sørger for levering med Postnord (med mindre andet angives) til modtager så hurtigt som muligt. Rettidig levering forudsætter desuden at Postnord overholder sine egne leveringsfrister. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. Smyks.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Postnord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, venligst kontakt Smyks.dk. Ved udeblevne leverancer må påregnes yderligere forsinkelse, da forsendelsen skal eftersøges via Postnord. Dette problem kan dog helt undgås, hvis der ved tjek-ud vælges forsendelsesformen "forsikret pakke med trackingnummer" hvor vi straks sender nye varer såfremt pakken ikke er blevet udleveret.
Har vi ikke modtaget indsigelse fra kunde om udebleven leverance indenfor 14 dage efter vi har fremsendt afsendelsesbekræftigelse pr. email, betragtes varen som leveret.

Det er kundens eget ansvar at oplyse korrekt og fyldestgørende postadresse samt emailadresse ved ordreafgivelse, tjek evt. den fremsendt ordrebekræftelse for adressefejl. Bortkommer forsendelsen på grund af mangelfuld eller fejlbehæftet adresse, kan Smyks.dk ikke drages til ansvar.

Returnerer forsendelsen til Smyks.dk på grund af fejl i adressen, gensender vi den ved oplysning af korrekt adresse. Det er ligeledes kundes ansvar at sørge for, at modtagernavn fremgår på adresse/postkasse, da fravær af dette kan være årsag til udebleven levering.

*Ved køb af større mængder af en vare, kan levering eksempelvis afhænge af lagerbeholding og hjemskafningstid. Ring eventuelt i forvejen, hvis levering haster.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Smyks.dk tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.

Der leveres også til Færøerne, Grønland, Norge, Sverige og det øvrige udland. For udenlandske forsendelser venligst vælg særskilt forsendelsesform, som passer til varens destination på bestillingssiden.

Det er også muligt at bestille til afhentning i Smyks perle-butik på Islands Brygge i København, hvorved man helt fritages for portoomkostninger. 

 

Returret 

Bemærk! i perioden 26/3 - 10/4 foretages ikke refusioner grundet påskeferie, vi beklager.
Ønsker du at returnere skal du inden 14 dage gøre opmærksom på dette via vores fortrydelsesformular herunder, derefter har du 14 dage til at returnere varerne.
Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.  
Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købesummen til din konto indenfor 14 hverdage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet udfylde nedenstående fortrydelsesformular eller på anden utvetydig måde oplyse Smyks om, at du vil fortryde købet.

Fortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare(r):

Gå til fortrydelsesformular

Bemærk, returformularen fremsender ikke bekræftelsesmail. Når du har meddelt Smyks, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres til vores adresse:
Smyks.dk
Isafjordsgade 3
2300 København S
Returforsendelser til afhentning i pakkeshops hentes ikke.

Læs venligst inden returnering! :

  • Er der ved købet opnået mængderabat på bestillingen og betyder summen af det returnerede, at værdien af købet ikke længere kvalificerer til mængderabat, vil hele rabatbeløbet blive modregnet i refusionen. 
  • Vi tager ikke opklippede perlestrenge samt afklippede metervarer på 1,5 meter eller derunder retur (gælder for smykkekæde, metaltråd, lædersnor, anden snor samt tråd).
  • Udsalgsvarer, 2.-sorteringsvarer og tilbudsvarer tages kun retur, hvis det er købt online på smyks.dk og ikke i vores fysiske butik.
  • Vi ombytter ikke returnerede varer til andre varer, men tilbagebetaler dig varens fulde værdi (for at lette administrationen holdes nye ordrer og returvarer adskilt).
  • Varer købt i vores butik på Islands Brygge er ligeledes omfattet af 14 dages ombytningsret, men penge refunderes ikke, tilgodebevis kan udstedes. 
  • Bemærk venligst, vi tager desværre ikke mod pakker sendt med DAO, da de konsekvent sendes videre til en pakkeshop, som vi ikke kan nå.
  • I juleperioden forlænges returretten således at varer købt efter 15/11 kan byttes helt frem til og med 10.januar. 

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Vedlæg også seddel med dit navn og/eller ordrenummer som varerne vedrører. Gem eventuel kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering. 


Tilbagebetaling
Senest 14 dage efter Smyks har modtaget din henvendelse om fortrydelse, vil du få tilbagebetalt varens værdi. Tilbagebetalingen vil ske til den konto/kreditkort, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet. Smyks refunderer ikke returforsendelsesomkostninger.
Smyks kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.
Bemærk, hvis der er benyttet Mastercard eller andet udenlandsk kreditkort ved købet kan tilbagebetalingstiden være væsentlig længere. Bemærk også, at der ved returforsendelse som almindeligt brev kan gå op til 12 dage før vi modtager det.

Klagemulighed
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Smyks' support på tlf. 88 38 59 08 eller på email til info@smyks.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Reklamation
Smyks.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles smyks.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller refundering. Portoudgifter i forbindelse med returnering af defekt vare refunderes af smyks.dk, kontakt os evt. for fremsendelse af nye varer samt frankeret returkuvert til det defekte før du returnerer din vare.

Varen sendes til:
 

Smyks ApS
Isafjordsgade 3
2300 København S
 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! vi tager ikke opklippede perlestrenge eller afklippede snor-, tråd- og kædevarer under 1,5 m. retur.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
 

Vi sender en mail når en kunde fortryder eller reklamerer
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du normalt få tilsendt en mail indenfor fem hverdage efter vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation eller du får en kvittering på tilbagebetaling af dit tilgodehavende. Har du betalt din ordre med kreditkort, Mobilepay eller Paypal tilbageføres dit tilgodehavende automatisk til dit kreditkort eller din Mobilepay- eller Paypal-konto. Har du i stedet betalt med bankoverførsel eller EAN-nummer bedes du fremsende kontooplysninger, hvor beløbet skal indsættes.

 

Persondatapolitik
læs desuden Persondatabehandling GDPR
Ingen personlige oplysninger der registreres på Smyks.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Smyks.dk.
 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet. Det er godkendt udbyder med godkendelse fra E-mærket.
 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
 

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Smyks.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
 

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning.
 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Smyks.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Smyks.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. Tilmelde dig smyks nyhedsbrev her eller marker felter "Ønsker nyhedsbrev" på betalingssiden når du bestiller.
 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
 

Direktøren og de ansatte for Smyks.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 

Den dataansvarlige på smyks.dk er Smyks.dk.
 

Vi bruger en log-statistik på smyks.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere smyks.dk.

Er du sikker på, at du vil opdatere indkøbskurven?

Er du sikker på, at du vil tømme din indkøbskurv?