Handelsbetingelser

Hotline telefon support tider:
hverdage kl. 9.30 - 17.30 tlf. 88 38 59 08
lørdag kl. 10.00 - 15.00 tlf. 88 38 59 08
support email: info@smyks.dk

Problemer med tjekke ud fra shoppen? læs vores FAQ her.

Sådan handler du
Betalingformer
Moms Danmark / Norge / udlandet
Priser og rabatter, butik vs. webshop
Rabat og Virksomhedsrabatordning
EAN / Institutionskunder
Porto og forsendelse
Levering
Returret & fortrydelsesformular
Klagemulighed
Reklamation
Persondatapolitik
Persondatabehandling GDPR
Smyks historie


OBS! Vi besvarer normalt emails indenfor 24 timer på hverdage, benyt supportmail: info@smyks.dk. Har du presserende spørgsmål, er det dog som regel hurtigst at ringe til os på vores supporttlf. 88 38 59 08 i åbningstiden.
Bemærk, benyt venligst ikke So-Me beskedtjenester, Facebook, Instagram m.v. for spørgsmål tiltænkt vores kundesupport.
 

smyks.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker, har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.

 


 

 



 

Kontooplysninger 
reg.3001 nr. 10309395
Foreign transfers use:
IBAN: DK2430000010309395
SWIFT: DABADKKK
MobilePay tlf.nummer: 363269 (modtager Smyks ApS)
Paypal kontoadresse: info@smyks.de

 

Sådan handler du på webshoppen
For at foretage et køb på smyks.dk skal du igennem 5 trin.

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  2. Indtast dine personlige oplysninger
  3. Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  4. Godkend vores forretningsbetingelser (nederst)
  5. Tjek på opsamlingssiden at alle oplysninger er korrekte og at alle felter markeret med * er udfyldt korrekt, dernæst godkend købet.
    Bemærk du har selv ansvaret for at din adresse er korrekt udfyldt. Bortkomne brevleveringer (Q-brev / B-brev) med forkert eller mangelfuld oplyst adresse erstattes ikke.

 

 

Betalingsformer på Smyks.dk

Smyks.dk modtager betaling via følgende kreditkort typer: Dankort, Visa, Visa Elektron, MasterCard, Maestro, JCB, edankort, Diners og American Express.
Ved kreditkortbetaling vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer.

Varer bestilt med kreditkort inden kl. 16.00 afsendes normalt indenfor 1-2 hverdage, men der kan opstå undtagelser ved ekstra travlhed eller i forbindelse med ferie. I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Eventuelt gebyr vil fremgå af den enkelte betalingsform ved tjek-ud fra shoppen.

Beløbet hæves først på dit kreditkort, når varerne sendes fra smyks.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. 
Forbehold:
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

Smyks.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende, inklusive smyks.dk, ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS.

Bankoverførsel 
Ved bankoverførsel afsendes varen først, når beløbet er overført til vores konto og transaktionen registreret. Fristen for indbetaling er 7 dage, hvorefter ordren vil blive annulleret. Husk at angive dit ordre-nummer og navn ved bankoverførsel. (OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)

Paypal
Du kan med Paypal betale hurtigt og nemt med diverse kreditkort. Der kræves ingen eksisterende Paypal konto for at kunne betale, men har du allerede en Paypal konto, kan beløbet eventuelt betales med midler fra denne i stedet. Bemærk at der pålægges et gebyr på 4% ved køb foretaget via Paypal hos Smyks.
Vores Paypal konto adresse: info@smyks.de
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.

MobilePay-online
Betal gebyrfrit med Mobilepay fra Danske Bank. Betalingen er fuldt integreret i webshoppen og kommunikerer sikkert med din mobile enhed.

Betal med Anyday på Smyks.dk 
Har du en konto hos Anyday, kan du nu benytte dig af deres delbetalingsløsning i vores checkout.Med Anyday får du mulighed for at dele en betaling i mindre bidder og afdrage over fire måneder. Nul renter, nul gebyrer, så længe du betaler til tiden. Anyday kræver, at du ved checkout betaler minimum 25% af din ordretotal, men hvorvidt du betaler mere – det er helt op til dig, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper. Du skal handle for mindst 300 kr. for at kunne betale med Anyday. Gavekort kan ikke betales med Anyday.Læs mere om Anyday på deres website. Her kan du lære mere om deres vilkår og betingelser eller finde 4 gode grunde til at handle med Anyday.


ViaBill køb på kredit
Rente- og Gebyrfri delbetaling op til kr. 2000,-
For lån mellem kr. 2000,- og 10.000,- dog afdrag og renter på min. 99,- pr. måned.
Du afdrager først efter du har fået varerne.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

 

Moms, Danmark - Udlandet
Alle varer i butikken er inklusive 25% moms. Alle varer solgt i Danmark pålægges automatisk dansk moms på 25%. Priserne er dagspriser. Når du handler med Smyks.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis man handler fra et ikke-EU land eller man handler som virksomhed udenfor Danmark er man fritaget for dansk moms og har selv ansvar for at få varer fortoldet i eget land. 

Salg til Norge
Handler du som privatperson fra Norge, kan du handle moms- og toldfrit i Danmark for op til Nkr. 350,- (Dkr. 280,-) inkl. forsendelsesomkostninger, uden at skulle betale moms og told i Norge. Beregn din moms og læs mere om de norske importregler her http://www.toll.no/no/netthandel/
For forsendelse til Norge og andre lande udenfor EU, fratrækkes momsbeløbet automatisk ved tjek-ud når du vælger destinationsland.

Tax-free when ordering from outside Denmark
Ordering to destinations outside EU, Greenland and Foroyar Islands are Tax-free. The Danish 25% tax (moms) is now automatically removed from total order-amount on check-out after selecting your country, but you may be charged local tax rates in your home country on receipt.
When ordering from within the EU, but as a company, you are also free of Danish tax, just remember to choose the "Company""Firma" check field on tjeck out. Alternatively order directly from our English  www.smyks.com or German www.smyks.de webshops. 

 

Priser og rabatter, fysisk butik vs. webshop
Webshoppen og butikken på Islands Brygge fører ikke altid de samme priser og rabatter.
Vi giver i øjeblikket følgende rabatter til private både i webshop og butik (pris før porto og fratrukket eventuelle udsalgsvarer).
kr. 1400,- 10% mængderabat
kr. 4000, - 15% mængderabat
Bemærk at rabatten tillægges udover de mængderabatter man eventuelt allerede har fået på den enkelte vare og som fremgår af den enkelte vares produktside.
Bemærk, at der for erhvervskunder er en ca. 5% lavere rabatsatser i butikken end på webshoppen afhængig af varegruppe og ønsket købsmængde, til gengæld kan man i butikken købe langt de fleste perler og mange andre dele enkeltvis, hvorimod man på nettet oftest køber dem i portioner af 6 eller 10 stk.

 

Rabatordning for Virksomhedskunder og EAN-Institutionskunder

Handler du for en Virksomhed eller en institution med EAN-nummer så kan du blive oprettet som B2B- (Business to Business) kunde med særlig rabatordning hos Smyks. 
Prisreduktionen for B2B-kunder er i øjeblikket på 10% grundrabat, gældende for alle varer alt efter varegruppe. Derudover gives der følgende mængderabat.

kr. 1400,- 10% mængderabat (total rabat, grundrabat + mængderabat, ca. 20%)
kr. 4000, - 15% mængderabat (total rabat, grundrabat + mængderabat, ca. 25%)

Bemærk rabatten ikke gælder ved køb af gavekort.
Bemærk desuden at erhvervskunder ikke må benytte rabatkoder (fra nyhedsbreve, reklamer m.v.) for at opnå rabatter ud over det ovennævnte.

For at blive oprettet som erhvervskunde bedes du oprette en ny brugerkonto her og dernæst give os besked via mail eller tlf. om at du ønsker at opgradere kontoen til B2B. Alternativt kan du sende os alle relevante virksomheds-oplysninger på email, så opretter vi en konto til dig.
Bemærk venligst, shopsystemet fratrækker ikke selv rabat før du er skriftligt eller mundtligt godkendt af Smyks. Smyks forbeholder sig retten til at tildele såvel opsige erhvervsrabataftaler med dags varsel. B2B-rabat gives normalt ikke med tilbagevirkende kraft, så kontakt os før du handler, for at få oprettet/opgraderet din konto til B2B-status. 


Vilkår og rabat for EAN-institutionskunder
Hvis du repræsenterer en institution med gyldigt EAN-nummer, kan du handle på kredit hos Smyks.dk ved køb for minimum kr. 400,- inkl. moms og forsendelse.
Du handler i webshoppen som normalt og ved tjek-ud vælger du "Betaling med EAN nummer" som betalingform, hvorved ordren sendes lige igennem til os. Vi afsender ordren kort efter modtagelsen og fakturerer efterfølgende gebyrfrit og digitalt direkte til institutionen med minimum 14 dages kredittid.
Bemærk at du som institution kan få 10-20% ekstra rabat, hvis du opretter et bruger-login og anmoder os om at få den opgraderet til B2B-status inden du handler. Kontakt os eventuelt for hjælp til dette på info@smyks.dk eller tlf. 88 38 59 08

 

Porto og forsendelsesgebyr
Porto udregnes på baggrund af de bestilte varers samlede vægt og volumen samt hvilken forsendelsesform der vælges.
Der tillægges porto ved tjek-ud og du har mulighed for at se hvor meget din ordre vejer, vælge hvilken forsendelsesform du ønsker, samt se hvad du skal betale i forsendelse, inden du betaler. Dette ses på siden hvor man vælger betalingsform.
Porto tillægges så vidt muligt i henhold til aktuelle priser fra Post Nord og udregnes fra varernes samlede vægt (se eventuelt www.post.dk) dog minimum kr. 14,- (B-post) som dækker både ekspeditionsomkostninger, emballage og porto.
Kunden vælger selv ved ordreafgivelse om forsendelsen skal sendes som brev eller pakke med trackingnummer, herunder pakke til pakkeshop eller til hjemadresse. Bemærk, vælges udlevering i pakkeshop, kan der opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Vi opkræver ikke særlige ekstragebyrer, men alle forsendelser udregnes fra Maxi-brev tabellen, hvilket kan betyde at din forsendelse ikke nødvendigvis har kostet præcis det samme i porto som du har betalt. Vi efterkræver dog aldrig kunder yderligere fragtomkostninger i forbindelse med portoudregning.

Udenlandske forsendelser, inklusive Færøerne og Grønland sendes efter gældende takster. - du kan altid se din porto på betalingssiderne, før du endeligt godkender bestillingen.

 

Levering
Bestillinger afsendes *normalt indenfor 1-2 hverdage, dertil skal tillægges Post Nords omdelingstid som for Quick-brev normalt er 1-2 hverdage og for B-brev 3-12 hverdage. 


Forbehold
I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted. Manglende varer nedskrives tilsvarende i prisen inden ekspedition af ordren, således at der kun betales for de leverede varer.


Smyks.dk sørger for levering med Post Nord (med mindre andet angives) til modtager så hurtigt som muligt. Rettidig levering forudsætter desuden at Post Nord overholder sine egne leveringsfrister. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Nords kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, venligst kontakt Smyks.dk. Ved udeblevne leverancer må påregnes yderligere forsinkelse, da forsendelsen skal eftersøges via Post Nord. Dette problem kan dog helt undgås, hvis der ved tjek-ud vælges forsendelsesformen "forsikret pakke med trackingnummer" hvor vi straks sender nye varer såfremt pakken ikke er blevet udleveret. Vi opfordrer kunden til at kontakte os hurtigst muligt, hvis varen ikke er blevet leveret indenfor 14 dage efter vi har fremsendt. Afsendelsesbekræftelse pr. mail. Opstår forsinkelse hos Post Nord, som vi underrettes om af Post Nord, kontakter vi dig og bestræber os hurtigst muligt på at finde en løsning.

Det er kundens eget ansvar at oplyse korrekt og fyldestgørende postadresse samt emailadresse ved ordreafgivelse, tjek evt. den fremsendt ordrebekræftelse for adressefejl. Bortkommer forsendelsen på grund af mangelfuld eller fejlbehæftet adresse, kan Smyks.dk ikke drages til ansvar.

Returnerer forsendelsen til Smyks.dk på grund af fejl i adressen, gensender vi den u.b. ved oplysning af korrekt adresse. Det er ligeledes kundes ansvar at sørge for, at modtagernavn fremgår på adresse/postkasse, da fravær af dette kan være årsag til udebleven levering.

*Ved køb af større mængder af en vare, kan levering eksempelvis afhænge af lagerbeholding og hjemskafningstid. Ring eventuelt i forvejen, hvis levering haster.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Nords målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Der leveres også til Færøerne, Grønland, Norge, Sverige og det øvrige udland. For udenlandske forsendelser venligst vælg særskilt forsendelsesform, som passer til varens destination på bestillingssiden.

Det er også muligt at bestille til afhentning i Smyks perle-butik på Islands Brygge i København, hvorved man helt fritages for portoomkostninger. 

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, gældende for webshoppen og 14 dages ombytningeret gældend for butikken.

Har du indsigelser i forhold til et foretaget køb eller ønsker du at fortryde dit køb, har du 14 dage fra modtagelsen til at give os besked herom. Du kan evt. bruge vores fortrydelsesformular, som du finder herunder eller sende os en mail på info@smyks.dk. Fra fortrydelsen har du 14 dage til at sende varen retur.
Har vi ikke inden 14 dage modtaget indsigelse i forbindelse med et køb foretaget på webshoppen eller i vores fysiske butik, betragtes handlen for afsluttet.

Leveres ordren ad flere omgange, er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du agerer med varen på en måde, som tydeligt forringer varens handelsværdi.  

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du vælger selv hvilket postfirma og forsendelsesform, du ønsker at benytte.

Ønsker du at fortryde dit køb efter pakken er afsendt og undervejs til dig, kan du vælge at afvise modtagelse af pakken og sende en email til info@smyks.dk, hvor du oplyser dit ønske om at annullere modtagelsen (bemærk, gælder ikke for brevforsendelser sendt til din postkasse), og din betaling refunderes efter forsendelsen er modtaget retur.

Fortrydelsesformular

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare(r):

Gå til fortrydelsesformular her 
 

Køb valgfri returlabel til udprint her


Bemærk, returformularen fremsender ikke bekræftelsesmail. Når du har meddelt Smyks, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne blot returneres til vores adresse:
Smyks.dk
Isafjordsgade 3
2300 København S

Læs venligst inden returnering! :

  • Er der ved købet opnået mængderabat på bestillingen og betyder summen af det returnerede, at værdien af købet ikke længere kvalificerer til mængderabat, vil hele rabatbeløbet blive modregnet i refusionen. 
  • Ved refussion af opklippede perlestrenge og metervarer under 1,5 m (gælder for smykkekæde, metaltråd, lædersnor, anden snor samt tråd) laves en konkret vurdering af varens værdi efter ordrebehandling, da de førnævnte varer mister salgsværdi ved indsamling af ordre.
  • Udsalgsvarer, 2.-sorteringsvarer og tilbudsvarer tages kun retur, hvis det er købt online på smyks.dk og ikke i vores fysiske butik.
  • Vi ombytter ikke returnerede varer til andre varer, men tilbagebetaler dig varens fulde værdi (for at lette administrationen holdes nye ordrer og returvarer adskilt).
  • Varer købt i vores butik på Islands Brygge er ligeledes omfattet af 14 dages ombytningsret, men penge refunderes ikke, tilgodebevis kan udstedes. 
  • Vi anbefaler, at du ikke sender pakker retur med DAO, da de oftes ender i en pakkeshop, og det er dit ansvar at pakken, når frem til os.
  • I juleperioden forlænges returretten på varer købt efter 15/11. Fristen for at give besked og sende varen retur løber frem til den 10. januar.  
     

Ved returnering af varer anbefaler vi, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Vedlæg også seddel med dit navn og/eller ordrenummer som varerne vedrører. Gem eventuel kvittering for afsendelse. Du skal selv afholde udgifter til returnering. 


Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog kun leveringsomkostninger, hvis hele ordren returneres og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Bemærk, hvis der er benyttet Mastercard eller andet udenlandsk kreditkort ved købet kan tilbagebetalingstiden være væsentlig længere. Bemærk også, at der ved returforsendelse som almindeligt brev kan gå op til 12 dage før vi modtager det.

Tilbagebetalingen vil ske til den konto/kreditkort, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet. 


Smyks kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.



Klagemulighed
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Smyks' support på tlf. 88 38 59 08 eller på email til info@smyks.dk. Vi gør alt hvad vi kan, for at du bliver tilfreds, men hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Reklamation
Smyks.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles smyks.dk indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Rimelige portoudgifter i forbindelse med returnering af defekt vare refunderes af smyks.dk, kontakt os for fremsendelse af nye varer samt frankeret returkuvert til det defekte, før du returnerer din vare.


Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen skal sendes til:

Smyks ApS
Isafjordsgade 3
2300 København S
 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du med i forsendelsen oplyse det relaterede ordre- eller fakturanummer samt hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Vi sender en email, når en kunde fortryder eller reklamerer
Har du returneret en vare, som du har fortrudt, vil du normalt få tilsendt en email med kvittering på tilbagebetaling af dit tilgodehavende indenfor 7 hverdage fra vi har modtaget forsendelsen. Har du betalt din ordre med kreditkort, Mobilepay eller Paypal tilbageføres dit tilgodehavende automatisk til dit kreditkort eller din Mobilepay- eller Paypal-konto. Har du i stedet betalt med bankoverførsel eller EAN-nummer bedes du fremsende kontooplysninger, hvor beløbet skal indsættes.

Reklamerer du over en defekt vare bedes du kontakte på email: info@smyks.dk, vil du normalt modtage en ny vare med en frankeret returkuvert til den defekte indenfor 7 hverdage.
 

Persondatapolitik
læs desuden Persondatabehandling GDPR
Personlige oplysninger der registreres på Smyks.dk, bliver kun fjort tilgængelige for tredjemand i forbindelse med fragtselskaber for at kunne levere din ordre. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Smyks.dk.
 

I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.
 

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
 

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende  af Smyks ApS til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Smyks.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning.
 

Man kan desuden valgfrit få sin emailadresse optaget på en mailingliste hos Smyks.dk, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Smyks.dk. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker. Tilmelde dig smyks nyhedsbrev her eller marker felter "Ønsker nyhedsbrev" på betalingssiden når du bestiller.
 

Jvf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@smyks.dk.

Direktøren og de ansatte for Smyks.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
 

Den dataansvarlige på smyks.dk er Smyks ApS.
 

Vi bruger en log-statistik på smyks.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere smyks.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.12.2023