Vis priser:   
Afsendelse: 1-2 hverdage
14 dages returret
Betal med MobilePay og betalingskort
Fragt fra 14 kr.

FAQ

Hjælp til ofte stillede spørgsmål

Her finder du løsningsforslag til de mest almindelige problemer i webshoppen.
Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe til os på tlf. 88385908 eller (aften) 22809765

Bestilling, Levering og forsendelse
Spørgsmål:
jeg har endnu ikke modtaget min vare og det er flere dage siden jeg fik besked fra jer om at varen var sendt.
Svar:
Hvis du har valgt forsendelsesformen Almindelig brev-forsendelse, som er sat som forvalg i shoppen, sendes brevet som dette, hvorved der må påregnes op til 7 leveringsdage. Brevet er altså sendt rettidigt fra vores lager, men selve leveringsformen med Postnorden er langsom. For hastelevering anbefaler vi forsendelsesformen Quick-brev eller Pakkeforsendelse, som normalt leveres indenfor 2 hverdage.

Spørgsmål:
jeg har bestilt forsendelse som Quick-brev eller Pakke men endnu ikke modtaget min vare og det er flere dage siden jeg fik besked fra jer om at varen var sendt.
Varen ligger sandsynligvis (i 80% af tilfældene) på dit lokale posthus. Posten har givetvis forsøgt at aflevere pakken mens du ikke var hjemme, men denne har glemt at give dig en seddel om, at den kan afhentes på posthuset.
Tjek samtidig at dit navn fremgår af din postkasse, samt at du har angivet korrekte adresse på ordren.

Spørgsmål:
Hvor meget skal jeg betale i porto?
Svar:
Porto udregnes efter dine varers samlede vægt, samt hvilken forsendelsesform du vælger. Dog er minimumsfragten kr. 14,-
Vi følger ud over minimumsfragten Post Danmarks aktuelle priser for frankering med frankeringsmaskine samt tager nogle få kroner for emballagen, se eventuelt www.post.dk.

Spørgsmål:
Jeg har netop bestilt nogle varer og betalt med dankort, men har glemt at få nogle ting med, hvad gør jeg?
Svar:
Du bestiller blot igen på samme måde og sender os en email på info@smyks.dk om at de to ordrer skal samles i 1 pakke. Vi fjerner dermed manuelt den ekstra porto før dit kort trækkes beløbet. Der tages forbehold for at den første bestilling allerede kan være ekspederet.


Mit kreditkort bliver ikke accepteret.
Se generel driftstatus fra vores webshopudbyder / kreditkort:
http://www.scannet.dk/dk/support/driftstatus/

Mit Mastercard bliver ikke accepteret, når jeg forsøger at betale.
Bemærk at der på betalingssiden skelnes mellem Mastercard og Mastercard Debet, det er derfor vigtigt, at du på forhånd kender og vælger korrekt korttype inden indtastning af kortnummer, da transaktionen ellers fejler.

Generelle problemer med indkøbskurven
f.eks. få indkøbskurven til at "huske" de varer du køber, forkert udregnede fragtomkostninger, forkert mængderabat m.v.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbskurven. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Hvis du har slået blokering af cookies til i din browser, kan indkøbskurven ikke "huske" hvad du har købt. Du skal derfor slå "tillad cookies" til i din browser.
Tjek også at din computers Firewall ikke blokerer for kommunikation mellem shoppen og browser.

For at løse problemer af ovennævnte karakter er det en god ide at slette cookies en gang imellem, dette kan ske via browser-indstillingerne.
I Internet Explorer sker det via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

For Google Chrome slettes cookies således:
Klik på de tre vandrette streger nær browserens øverste højre hjørne. Vælg "Indstillinger". Scroll ned og klik "Avancerede indstillinger". Klik knappen "Ryd browserdata". Marker feltet "Cookies og andre website- og plugin data" og klik knappen "Ryd browserdata", vent nogle sekunder og genstart browser programmet.

Bemærk. når du sletter cookies sletter du også listen over produkter, som du e.v.t. allerede har tilføjet til indkøbskurven.

Kan ikke se valgmuligheder for forsendelse og betalingform på check-ud siden.
Vi oplever af og til at punkterne for valg af forsendelsesform samt betalingsform er forsvundet fra check-ud siden, dette løses i de flese tilfølde ved at opdatere siden, hvilket kan gøres ved at trykke på F5 på tastaturet.


Kan ikke få lov at godkende ordren / kan ikke komme til kreditkort indtastningssiden
Jeg har indtastet alle mine adresseoplysninger på Ordre-informations siden og har også markeret "Jeg bekræfter handelsvilkår" nederst, men bliver alligevel sendt tilbage til denne samme side hver gang jeg trykker "Godkend".

Der kan være adskillige årsager til dette.
  • tjek først for en eventuel fejlbesked øverst på siden 
  • at alle obligatoriske felter markeret med "påkrævet" på adressesiden er udfyldt korrekt
  • at der kun står tal i telefonnummer-feltet og postnummerfeltet
  • at din email er stavet korrekt og med "@" samt ".dk", ".de", ".com" eller lignende til slut. 
  • tjek også at feltet "Jeg bekræfter handelsvilkår" lige over "Godkend" knappen er markeret.
  • hvis du stadig ikke kan komme videre, så prøv at slette alle adressefelterne helt en efter en og gentag indtastning af din adresse, tlf., email m.m.

Jeg har forsøgt ovenstående men stadig uden held.
Bruger du I-pad eller smartphone? Vi har erfaret, at der kan være problemer ved brug af visse mobile enheder. I så fald er løsningen at forsøge at gentage bestillingen på en PC.

Problemer ved kreditkortindtastning
Jeg har indtastet mit kreditkortnummer, dato og sikkerhedsnummer fra bagsiden af kortet, men kan ikke komme videre.
Krydstjek at kortnummeret er udfyldt korrekt kun med tal og uden mellemrum og så selvfølgelig, at dit kreditkort er aktiveret fra bankens side og at der er penge på kontoen. 
Slet eventuelt alle oplysninger i nummerfelterne og start helt forfra med kortindtastningen.
Markeringerne ud for hvert af de tre felter for kreditkortoplysninger bliver grønne i takt med at felterne bliver korrekt udfyldt, er de ikke alle grønne kan betalingen ikke gennemføres.

Problem med at tilføje varer til indkøbskurven
Har du problemer med at tilføje varer til indkøbskurven, eller forsvinder dine varer ligepludselig? så prøv med en anden browser, eksempelvis Google Chrome eller Firefox www.firefox.com eller en helt anden computer/enhed, tjek også at din browser er sat til at tillade cookies.
Prøv at holde Ctrl-knappen nede mens du klikker "Bestil" knappen. Hvis det virker er det din pop-up blocker, som er sat for højt.
Har du haft problemer med et køb, der ikke kan løses gennem ovenstående, vil vi meget gerne høre fra dig på vores tlf. 88385908

Kan ikke bestille via Ipad eller Iphone/ bliver sendt tilbage til adressesiden hele tiden.
Du har muligvis udfyldt et adressefelt forkert eller mangler at udfylde. Når du bliver sendt tilbage, scroll da helt op til sidens top, hvor der står en forklarende fejlmeddelelse.
Vi har af og til oplevet problemer med betaling via nogle Ipads og Iphone. Den letteste løsning er at gentage bestillingen via en almindelig PC. Du kan dog også prøve at installere en alternativ browsermodel på din enhed, som nævnt herover, hvilket som regel løser problemet. Gå ligeledes dine sikkerhedsindstillinger efter på enheden, da de kan være sat for højt og derved blokere for kommunikationen med betalinsserveren.


Klokken er mange og jeg skal egentlig bruge delene i morgen, kan i nå at afsende min ordre i dag?
Ring eller skriv til os, ofte kan vi lige nå at klemme din ordre ind, hvis det haster :-)

Rabatter
Spørgsmål:
Får man samme rabatter i butikken som på nettet?
Svar:
Stort set, butikken har dog ikke samme rabatordning som webshoppen, til gengæld er udvalget op til 20% større i butikken og du har mulighed for kun at købe 1 perle af hver slags såvel hele perlestrenge til lavere pris, hvorimod du i webshoppen oftest må købe faste portioner af flere identiske perler ad gangen, dog som regel også med en vis mængderabat.

Manglende eller fejlagtige varer.
Spørgsmål:
Jeg har modtaget min bestilling, men der mangler en eller flere varer.
Svar:
Vi gør vores aller bedste, for at der ikke sker fejl af denne slags, men vi er blot mennesker. Mangler der en vare i din bestilling fremsender vi naturligvis det manglende portofrit.
Af og til samler vi flere poser i 1 pose, hvis der f.eks. købes 3x6 perler sender vi ofte en pose med 18 perler i stedet for 3 poser med 6 perler. Du bedes derfor først tælle efter, om du har fået det rette antal perler, før du kontakter os angående manglende poser.

Spørgsmål:
Jeg har modtaget min bestilling, men der er tydelige fejl på en eller flere varer.
Svar:
Vi gør vores bedste, for at der ikke sker fejl af denne slags og går normalt varerne efter før afsendelse, men der kan ske svipsere i forbifarten eller ting kan blive beskadiget i posten. Ring til os og vi erstatter de ødelagte emner, eventuelt efter returnering til os. Vi refunderer dine returomkostninger ved berettiget returnering.

Vedr. Termer og benævnelser i shoppen.
Spørgsmål:
På det viste billede står der ” 6 stk. 29kr ”, men i kurven står der stk. vis 29kr.
Hvad kan og skal jeg regne med?

Svar:
Du får, som angivet ved varen, 6 stk. altså 1 enhed = 6 stk. Kurven viser altid enheder a x antal.

Spørgsmål:
Når I skriver ”fg”/”forgyldt”/”guldfarvet” og ikke skriver noget derefter såsom 925s eller messing, hvad består materialet under forgyldningen af? Og igen hvad består forgyldningen af og hvor tykt et lag er det?
Svar:
Vi forhandler varer fra flere leverandører med forskellige standarder, hvilket gør det svært at sige noget entydigt.
Hvis der står at det er sølv gælder dog at det er sterlingsølv. Forgyldningen er som hovedregel minimum 14 karat, men tykkelsen er ikke altid den samme, den bedste indikator for kvaliteten er i dette tilfælde prisen. Hvis det kaldes gyldent, sølvfarvet eller guldfarvet, betyder det, at vi ikke mener der er ægte guld i varen, men at varen blot er farvet messing, jern eller kobber. Holdbarheden på disse varer er generelt ikke så god som hvis det er ægte forgyldt sølv eller dublé. Hvis der ikke står at det er sølv forgyldt eller messing forgyldt, men bare at det er forgyldt er det for det meste messing under en ægte forgyldning, i enkelte tilfælde kan det dog være kobber.

Vedr. mængderabatter og engroskøb

Spørgsmål:
Kan jeg som privatperson få rabat ved køb af større mængder?
Svar:
Ja, der er to former for rabat i webshoppen, Trinvis-mængderabat og Total-mængderabat og man kan godt opnå begge på en gang.
Trinvis-mængderabat gives ved køb af eksempelvis 3 stk af en vare, der ellers koster kr. 29,- for 1 stk., koster varen i stedet 26,- pr. stk. Ved køb af 6 stk 24,- pr. stk. osv. Du kan se om den valgt vare tilbyder trinvis rabat på varens produktside, som man kommer til ved at klikke på varens link eller billede.
Total-mængderabat gives automatisk som en procentvis rabat ved køb over et vist beløb, for eksempel 5% ved køb over kr. 500,- før porto. Se punktet "Rabatter" under menupunktet "Kunde info" for aktuel Totalmængderabat.
Bemærk - begge rabatformer er kun gældende via webshoppen og gælder kun køb af privatkunder.

Kan jeg som virksomhed få særlig rabat? 
Svar:  
Ja, vi har som udgangspunkt en grundrabat for virksomheder samt storkunder på 5 - 15%. 
Til B2B/storkunde-rabatterne kommer de øvrige rabatter som beskrevet herover. For at blive oprettet med login, der giver virksomhedsrabat, bedes du sende os en mail med dine firmaoplysninger: adresse, tlf., Cvr.nr., kontaktperson.

Læs mere på vores Info-sektion

Spørgsmål:
Kan jeg få de samme varer i butikkerne i København som dem der er i webshoppen?
Svar:
Ja, vi har altid de samme varer i butikken som i webshoppen og som regel det største udvalg i butikkerne.

Spørgsmål:
Kan jeg få de samme varer i  butikkerne i København til samme pris som i webshoppen?
Svar:
Vi bestræber os på at holde de samme lave styk-priser både i butikken og i webshoppen, men vi giver ikke altid samme mængderabatter i butikken som på nettet og omvendt. I butikkerne sælger vi desuden alle perler stykvis, hvor du på nettet som oftest er bundet til køb af flere styks.


Vis kurv Skjul kurv 0,00 DKK Du har 0 produkt(er) i din kurv
American ExpressDankortEuroCard / MasterCardJCBMobilePay OnlineViaBillVisaVisa Electron

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere
Klik her for vores mobilside